Renowacja tunelu Selzthaltunnel dzięki MasterSeal 345

Opublikowane przez Regina Pohl - 03 Czerwiec, 2019

Tekst oryginalny dostępny na oficjalnym blogu  Master Builders Solutionshttps://blog.master-builders-solutions.basf.com/en/refurbishment-selzthaltunnel-masterseal-345  

Dzięki zastosowaniu tuneli podróżni na całym świecie docierają do celu w krótszym czasie. Jednak renowacja tunelu to rzucający wyzwanie projekt, który często musi być realizowany w ramach restrykcyjnych przepisów. Ostatnio Master Builders Solutions wzięło udział w takim projekcie: modernizacji Selzthaltunnel w Austrii. Selzthaltunnel to podwójny tunel na autostradzie A9 Pyhrn Autobahn w pobliżu Selzthal w Austrii. Tunel zachodni o długości około 1000 m został zbudowany pod koniec lat siedemdziesiątych, a tunel wschodni pod koniec lat 90. XX wieku. Dzisiaj, po około 40 latach działalności, bliźniacza autostrada wymagała remontu. Renowacja obejmowała zachowanie wymaganego minimalnego prześwitu, a także dodatkową hydroizolację i wtórną okładzinę betonową. W związku z tym wyzwaniem właściciel i interesariusze projektu zdecydowali się na zastosowanie aplikowanego natryskowo podwójnie wiążącego rozwiązania hydroizolacyjnego MasterSeal 345.

Kluczowe korzyści i procedura

MasterSeal 345 to natryskowa membrana hydroizolacyjna, zapewniająca minimalny wysiłek instalacyjny i proste zastosowanie nawet w przypadku skomplikowanych geometrii. Zapewnia wysoką wydajność i pokrycie, a także konstrukcję okładziny kompozytowej dzięki właściwości podwójnego wiązania. Modernizacja za pomocą MasterSeal 345 polegała najpierw na fazie planowania, a także na czyszczeniu powierzchni betonowej oraz cięciu i uzupełnianiu drenażu. Następnie nałożono membranę hydroizolacyjną MasterSeal 345 i możliwym było wzmocnienie wtórnej okładziny betonowej o grubości 10 centymetrów. Kończąc projekt, wszystkie wymagania właścicieli i interesariuszy mogły zostać w pełni spełnione. Podsumowując, MasterSeal 345 sprawił, że całkowite usunięcie i wymiana okładziny tunelu nie były konieczne. Podwójne właściwości wiążące ułatwiły zmniejszenie grubości wtórnej okładziny, aby zachować wymagany minimalny prześwit.